zaterdag 22 maart 2008

Terug naar school..

Voordat ik weer full-on de helse druk van de volgende examens-marathon voel, post ik snel even de positieve elementen van mijn opleiding.

Af en toe is het goed om eens aan de positieve elementen te denken, waarom je het eigenlijk doet :)

Eerst en vooral: het voelt helemaal niet als 'terug naar school'. Mijn opleiding bestaat uit zelfstudie (de theorie) en praktijk (één dag in de week).

Praktijk klinkt saai maar houdt in 'een andere wereld verkennen'. We mogen van alles eens proeven. Soms wordt het een beetje veel op één dag maar meestal heb je toch de indruk dat je iets bijleert, iets nieuws ervaart en dit in een relaxe sfeer!

Wat wil een mens nog meer!

Als ik voorbeelden geef van 'praktijklessen' dan zie je de meeste van mijn vrienden mij verbaasd aankijken en denken 'Zo wil ik ook wel naar school gaan' :)

En dan denk ik: probeer het maar eens! (want het is natuurlijk niet allemaal *funfunfun*)

Maar ik ben nog altijd heel blij met mijn keuze. Je leert nieuwe gemotiveerde mensen kennen, de omgang met de docenten verloopt ook vlot, je bent geen echt studentje en ze behandelen je ook niet zo, de practica zijn echt heel boeiend ...

Om je een idee te geven: Al op de eerste dag was de toon gezet en mochten we, na een introductie, pedicure gaan geven aan schapen :)

Ik had direct al straffe verhalen om te vertellen!

Schaap op zijn kont zetten en 'gelijk nen echten' hoeven proper maken en al onze forsballen gebruiken om met prehistorische tangen de nagels af te knippen.

Dit natuurlijk met de nodige schuchterheid en afwachtende houding..

Je zou ons nu eens moeten zien! Als volleerde boerinnen knopen we een touw rond de koe (niet zomaar een knoop maar een speciale knoop!), nemen we de koe mee (als ze wilt en ook als ze niet wilt), zetten we haar in een middeleeuws toestel zodat ze niet meer weg kan, takelen we haar achterpoot op en kunnen we beginnen kappen aan de hoeven.
We knipperen nog eens met onze ogen als de koe de stevigheid van het toestel uitprobeert, maar that's it.

Trots, dat zijn we :)

2 opmerkingen:

Dennis zei

Nog geen armen in derrieres verloren enzo ?

Het zijn dat soort dingen die mijn bewondering voor het beroep aanmoedigen..

Anoniem zei

Amai, ik zie al de wildste taferelen voor me. Knap dat je dit allemaal wil doen!! Sammetjes nagels moeten ook nog eens geknipt worden... :-))