zondag 9 maart 2008

Met een bananenmuffin in de hand..

Na lang twijfelen of ik al dan niet een blog zou opstarten, of ik al dan niet genoeg boeiende dingen te vertellen heb, geef ik het toch een shot. Misschien is het de geur van versgebakken bananenmuffins die het hem doet.

In mijn achterhoofd de gedachte van Mindfulness ('seize the moment' en wees zoveel mogelijk bezig met wat je op dat moment aan het doen bent) zal een blog me misschien deze goede mindfulness-weg ophelpen.

Zo kan ik de dingen beschrijven die ik gedaan heb en daardoor misschien bewuster het moment meemaken en bewuster gaan leven en merken dat er wel degelijk dingen gebeuren in mijn leven..

Of misschien begin ik gewoon oud te worden (31 al !) en begin ik te denken aan 'the good old days' waarin er toch veel meer te beleven viel..

Door de dingen neer te schrijven (ik ben altijd al sterker geweest schriftelijk dan mondeling) zal ik misschien een duidelijker antwoord op de vraag 'hoe gaat het met je, waar ben je zoal mee bezig?' kunnen geven, toch meer dan 'oh well, the same, studeren en werken en een huishouden proberen recht te houden'.

Ik heb WEL leuke, boeiende momenten in mijn leven! Ook al komen ze momenteel niet zo heel vaak voor en als ze voorkomen dan zijn ze veels te snel voorbij..

Maar dat heeft alles te maken met mijn keuzes die ik in september vorig jaar gemaakt heb.. maar dat is voer voor een volgende blog (zo heb ik toch al twee berichtjes op mijn versche blog).

6 opmerkingen:

Lore zei

JIPPIE een versche blog!
Wacht. Hoor ik daar de bel? Sta jij nu met een mand bananenmuffins voor de deur? Hoe sympathiek en op zijn Bree's is dat!

Dennis zei

wiii, je eigen blog ! Ik zit alvast op de voorste rij ongedurig te wachten om je schrijfsels te lezen.

Dat Mindfulness principe is al een blog op zich waard.. ik zou het zelf ook terug wat meer moeten toepassen.. Mijn gedachten schieten soms van Belgie, naar Baltimore, naar de supermarkt in LA en weer naar het werk, en dat op 2 seconden..

En was het een lekkere bananenmuffin ?

Lore zei

Ge zit al in mijn favorieten. Next blogpost pleaz!

Anoniem zei

Oei oei al die hoge verwachtingen :p Een mensch moet nog werken ook hé ;)

Anoniem zei

Wow, leuk initiatief, ben benieuwd. Ook bij mij sta je nu al tussen mijn favorieten!!

Marleen zei

Jiehaa! Leuk idee, en laat je zeker niet opjagen door het idee dat je verplícht bent om te schrijven - dat is pas moordend voor een blog!
Al moet je het recept van die muffins misschien maar eens posten?? ;-)