woensdag 2 april 2008

To yoga or not to yoga

Eén enorm groot nadeel van de combinatie studeren en werken + huishouden is mijn nek- en rugpijn en de bijkomende frustratie dat ik niet weet vanwaar al die spanningen komen, want volgens mijn dokter en osteopaat gaat het over spanningen en stress.

Maar ik kan me soms echt niet gestresseerd voelen (jaja dat gebeurt) en toch last hebben :/

Ik besef wel dat ik veel wil en veel doe en waarschijnlijk onbewust met veel meer bezig ben dan dat ik bewust zou willen maar tjaaa... Ik kan toch moeilijk mijn job opgeven en enkel nog studeren? (Oh *droom droom*)

Na een paar behandelingen bij de osteopaat en toch terugkerende last denk ik eraan om eerst verdere onderzoeken te laten doen en als het medische gedeelte in orde is zal ik mijn stress onder handen moeten nemen zeker?

Zoals mijn osteopaat al van in het begin zei: Hoe sta je tegenover yoga?

Mijn eerste gedachte bij het woord yoga is nog altijd één in de trant van 'RUN!' - haha - ok, niet zo sterk maar wel 'Is niets voor mij'

Nu neig ik al meer in de richting van 'Ok, als het helpt moet ik het misschien wel eens proberen'
Terwijl een klein stemmetje nog altijd gilt 'Ik heb daar geen tijd voor' :)

Dus misschien moet ik me wel eens in dat relaxerende bos called yoga wagen. Want dat is het nog altijd, een bos waar ik de bomen eigenlijk niet door zie. Er bestaan zoveel soorten yoga!
Wat zou bij mij passen (zodat ik het volhou ;) ?
Ik dacht aan poweryoga maar dat heb ik nog niet gevonden in het Gentse.. tenzij misschien in een fancy fitnesscentrum waar de prijs dan ook navenant is.

Eerst maar eens de medische kant helemaal exploreren.. misschien brengt dat al een beetje rust.

3 opmerkingen:

Dennis zei

Hatha Yoga is de meest pijnlijke vorm. Je kronkelt je rechterteen dan in je linkeroor en je linkerarm bevestig je aan je rechterschoudervleugel terwijl je instructeur met een zachte stem aanmoeding om te oooontspaaannen..

Ik heb het geprobeerd - het is de beste manier om alles uit te rekken en inderdaad.. je spieren te ontspannen.

Wil je wat meer voor ontspanning gaan, kies dan voor karma yoga of gewoon de meditatieve vorm. Dan ga je jezelf minder in onmogelijke standjes vouwen maar meer richten op je ademhaling enzo.

Ik zou zelf graag weer aan yoga doen. Maar hier in de VS is het pokke duur.

Succes ermee!

Lore zei

Doe maar, every family needs a hippie!

Anoniem zei

Met Yoga heb ik geen ervaring dus ik zou niet weten wat het effect ervan is. Bij mij helpt gewoon sporten om me te ontspannen. Zwemmen bijvoorbeeld, en gisterenavond nog ping pong. Was keileuk, ook al heb ik zoals altijd verloren :-)